khanekhodro

 سازمان بهداشت جهانی در ۲۳ نوامبر ۲۰۲۳ از چین خواسته است تا اطلاعات بیشتری در مورد یک بیماری تنفسی که در شمال کشور در حال گسترش می‌باشد توضیح دهد. بر اساس گزارش ها بخش اورژانس کودکان بیمارستان مرکزی ناحیه سونگ جیانگ شانگهای روزانه بیش از ۷۰۰ بیمار را پذیرش می‌کند که سه برابر بیشتر از مدت مشابه سال‌های گذشته است. 

شیوع ذات الریه مرموز در میان کودکان چینی/سازمان بهداشت جهانی از چین درخواست اطلاعات کرد
کلانشهر: سازمان بهداشت جهانی (WHO) از پکن خواسته است تا اطلاعات بیشتری در مورد شیوع ذات الریه مرموز در شمال چین ارائه دهد که بیشتر به نظر می‌رسد بر کودکان تأثیر می‌گذارد. 

در ماه‌های اخیر، بیمارستان‌های سراسر چین مملو از کودکانی شده‌اند که از عفونت‌های تنفسی شدید رنج می‌برند که بنا بر گزارش‌ها درمان آن‌ها دشوار است. مقامات محلی که در ابتدا آن را «پنومونی مایکوپلاسما» نامگذاری کردند، اخیراً گفتند که این بیماری توسط ترکیبی از ویروس‌ها و باکتری ها ایجاد می‌شود. 

در ۲ نوامبر، مقامات بهداشتی محلی در پکن اعلام کردند که تعداد بیماران مبتلا به عفونت‌های تنفسی در بیمارستان کودکان پکن به ۳۵۰۰ تا ۳۶۰۰ در روز رسیده است. 

بر اساس گزارش هفته نامه شینمین چین در ۴ نوامبر، بخش اورژانس کودکان بیمارستان مرکزی ناحیه سونگ جیانگ شانگهای روزانه بیش از ۷۰۰ بیمار را پذیرش می‌کند که سه برابر بیشتر از مدت مشابه سال‌های گذشته است. 

از ژوئیه امسال، مرکز پزشکی کودکان شانگهای، طبق گزارش‌ها، نزدیک به ۴۰۰ کودک مبتلا به پنومونی مایکوپلاسما را پذیرش کرده است که این درصد نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شده و حدود ۸۰ درصد است. 

با توجه به سابقه مقامات چینی در گزارش کمتر از واقعیت عفونت‌ها و پنهان کردن اطلاعات، ارزیابی مقیاس واقعی شیوع فعلی دشوار است. 

در اوایل این هفته، ProMED، یک جامعه پزشکی آنلاین که در اواخر سال ۲۰۱۹ سوالاتی را در مورد یک بیماری ناشناخته در ووهان که بعداً به کووید۱۹ تبدیل شد، مطرح کرد، به تعداد فزاینده‌ای از گزارش‌های رسانه‌ای از خوشه‌هایی از عفونت‌های تنفسی در میان کودکان در شمال چین اشاره کرد. 

FTV News ، یک رسانه تایوانی، گزارش داد که بیمارستان‌های کودکان در پکن، لیائونینگ و سایر مناطق در شمال «غرق در کودکان بیمار شده‌اند: و والدین در حال سؤال بودند که آیا مقامات «در حال پنهان کردن یک بیماری همه گیر هستند.» 

با توجه به اینکه مشخص نیست که آیا شیوع در شمال چین با افزایش کلی عفونت‌های تنفسی که قبلاً توسط مقامات چینی گزارش شده بود، مرتبط بوده است، سازمان بهداشت جهانی گفت که از پکن خواسته است اطلاعات بیشتری در مورد اوضاع ارائه دهد. 

در این بیانیه آمده است: «سازمان بهداشت جهانی درخواست اطلاعات اپیدمیولوژیک و بالینی اضافی و همچنین نتایج آزمایشگاهی از این خوشه‌های گزارش شده در بین کودکان را از طریق مکانیسم مقررات بین المللی بهداشت ارائه داده است.»